Oljekylare till din bil

Oljekyl till topp biltillverkarna
- Oljekylare VOLVO V70
- Oljekylare VW GOLF
- Oljekyl BMW 3-serie
- VW PASSAT
- Oljekylare BMW 5-serie
- Oljekylare AUDI A4
- Oljekyl AUDI A6
- MERCEDES-BENZ E-klass
- Oljekylare VW CADDY
- Oljekylare VOLVO V50
- Oljekyl VOLVO V60
- SAAB 9-3
- Oljekylare MERCEDES-BENZ C-klass
- Oljekylare SKODA OCTAVIA
- Oljekyl FORD FOCUS
- VOLVO XC60
- Oljekylare KIA CEE'D
- Oljekylare VW TRANSPORTER
- Oljekyl VOLVO XC70
- FIAT DUCATO
Andra reservdelar Värme / ventilation
Oljekylare defekt? » Identifiera felet • Laga • Monteringstips
Motoroljan i bilen fungerar inte vid alla temperaturer. I princip så garanteras du tillräcklig smörjning i motorn mellan vissa slags temperaturer. För hög temperatur som värmer upp oljan för mycket förhindrar smörjning. Av detta skäl så brukar biltillverkarna installera även oljekylning i deras fordon. Detta är utöver motorns övriga kylsystem, och de flesta bilar har alltså en oljekylare som kyler oljan direkt.
Vad är då en oljekylare? I princip så är det en stor yta i aluminium som oljan leds genom. Proffsen brukar jämföra den med en värmeväxlare. Aluminiums yta är tillverkat på ett sätt så att den tar upp minimalt utrymme. Oljekylaren är formad som en fläkt. Konstruktionen tillåter stor yta på minimalt utrymme. Teoretiskt talat så kan andra material än aluminium användas. Men tack vare deras värmeledningsförmåga och det låga materialpriset så föredras aluminium till de flesta tillverkade oljekylare.
Det är inte ovanligt att du en dag kommer att behöva byta ut din oljekylare också. Om du tvingas göra detta på grund av olyckor eller utslitet material och behöver installera en ny oljekylare så rekommenderar vi dig vår reservdelssökmotor. Detta användbara verktyg låter dig hitta och köpa varumärkt oljekylare ur vårt produktutbud mycket snabbt. Skulle du behöva andra bildelar, låt säga en fläns, motorhuv, sidodörr, bromsskiva, remskiva, bältesfördelare, remkåpa, sump, kilrem eller hydrauliskt filter, så kan du också använda vår bekväma reservdelssökmotor till det för att snabbt få iväg din order.
Vad är då en oljekylare? I princip så är det en stor yta i aluminium som oljan leds genom. Proffsen brukar jämföra den med en värmeväxlare. Aluminiums yta är tillverkat på ett sätt så att den tar upp minimalt utrymme. Oljekylaren är formad som en fläkt. Konstruktionen tillåter stor yta på minimalt utrymme. Teoretiskt talat så kan andra material än aluminium användas. Men tack vare deras värmeledningsförmåga och det låga materialpriset så föredras aluminium till de flesta tillverkade oljekylare.
Det är inte ovanligt att du en dag kommer att behöva byta ut din oljekylare också. Om du tvingas göra detta på grund av olyckor eller utslitet material och behöver installera en ny oljekylare så rekommenderar vi dig vår reservdelssökmotor. Detta användbara verktyg låter dig hitta och köpa varumärkt oljekylare ur vårt produktutbud mycket snabbt. Skulle du behöva andra bildelar, låt säga en fläns, motorhuv, sidodörr, bromsskiva, remskiva, bältesfördelare, remkåpa, sump, kilrem eller hydrauliskt filter, så kan du också använda vår bekväma reservdelssökmotor till det för att snabbt få iväg din order.
Toppsäljare: de mest populära produkter