Flerspårsrem för ytterligare BMW fordonsmodeller
Multirem för andra BMW modeller
-
BMW 3 Touring (E91)BMW 5 Touring (F11)BMW 5 Touring (E61)BMW 3 Sedan (E90)
-
BMW 3 Sedan (E46)BMW 5 Sedan (E60)BMW 5 Sedan (F10)BMW 3 Touring (E46)
-
BMW 5 Sedan (E39)BMW 3 Touring (F31)BMW 5 Touring (E39)BMW 1 Hatchback (E81)
-
BMW X3 (F25)BMW X5 (E70)BMW 1 Hatchback (F20)BMW X3 (E83)
-
BMW 3 Coupe (E92)BMW X1 (E84)BMW 3 Coupe (E46)BMW 3 Sedan (F30, F80)
Efter sista världskriget använde BMW enbart först kilremmar, och senare skårremmar. Men även efter införandet av kuggremmen har inte skårremmar försvunnit helt och hållet. På grund av det trånga motorrummet, kan inte de stora kuggremmarna passa överallt. Skårremmar, som kan driva med dess sidor, är mer lättmanövrerade. Medan kuggremmen fungerar jämnare, har skårremmen justerande uppspänningselement för att säkerställa att friktionen fungerar upp till slitlinjen. Detta band har en körsträcka på fantastiska 160.000 kilometer, och överstiger den tandade remmen betydligt. Spännrullen, styrrullar och vibrationsdämpare ska då ersättas.